Ajakirjandus töötab nagu kellavärk - igal perioodil on omad teemad, mis korduvad aastast-aastasse. Talvel räägitakse libedatest teeoludest, suvel rullnokk-kihutajatest ja kevadel äsja lume alt välja sulanud tänavaaukudest. Räägin siis kaa... Nimelt hakkasin mõtlema, kui palju teede kehv seisukord meile tegelikult maksma läheb. Tallinna inimesena räägin just siinsetest oludest.
See, kui palju teie auto laguneb, sõlub paljuski marsruutidest ja sellest, millises seisukorras need on. Mäletan, et kui olin sunnitud igapäevaselt aukude vahel laveerima, siis pidi nii kevadisel kui sügisesel rehvivahetusajal laskma valuveljed taas sirgeks painutada (ei, ma ei räägi tasakaalustamisest).
Aga ma arvan, et kui pikema aja peale välja arvutada, siis võib otseselt teeaukudest tekitatud kahju olla 5000-10000 krooni viie aasta peale st 1000-2000 krooni aastas auto kohta. Mõnel läheb rohkem, teisel vähem. Tallinnas oli aasta alguses registris 190000 sõidukit. Lihtne arvutustehe näitab kahju kokku 190-380 miljonit krooni aastas. Tallinna eelarves on tänavu aukude lappimiseks 85 miljonit krooni. Selle eest ei tehta teid korda, vaid tasandatakse auk kuni järgmise kevadeni selliseks, et auto sinna ära ei sureks.
Aga mis sellest 190-380 miljonist saab? Enamik läheb varuosade näol teiste riikide autotööstuse toetuseks...
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar