Sel nädalal on internetis kära tekitanud nö Leedo kohtuprotsess Delfi vastu, mille kohaselt internetiportaal Delfi vastutab oma portaalis ebakohaste väärtushinnangute avaldamise eest. Riigikohtu otsusega võib kas nõustuda või mitte nõustuda, aga Eesti internetiruumis on pikalt olnud levimas üks teistsugune, mind isiklikult rohkem häiriv ärimudel.
Äriplaani peamine mõte on varastatud sisuga reklaamitulu teenimine. Selle üheks suurimaks viljelejaks on populaarne meelelahutusportaal Aegmaha.com. Sisuliselt seatakse üles piraatsisu pakkuv keskkond, mille lisamisega leheomanikud ka pidevalt tegelevad, aga teisest otsast avatakse kasutajatele sisu üleslaadimise võimalus, mis garanteerib, et alati saab öelda: "meie ei tea midagi, kasutajad ise uploadivad neid asju."
Selleks, et asi veelgi usutavam tunduks, pannakse juurde ka viited "Teata autoriõiguste rikkumisest." Aegmaha.com'i puhul näiteks: "Aegmaha.com veebileht on tehnoloogiline vahend, mis võimaldab kolmandatel isikutel saata ja avaldada teoseid nimetatud veebilehel enda initsiatiivil ja vastutusel. Aegmaha.com ei vastuta saadetud teoste sisu eest." No vastutad ikka küll!
Aegmaha.com'is olen mõnel puhul ka vastavasisulisi märkusi teinud videote alla, et tegu on ilmselge piraatlusega, tulemuseks on see, et mitte videot ei kustutata, vaid kaob hoopis minu kommentaar. See on ilmselge, et antud keskkonnal ei saa olla Top Gear'i internetis levitamise õigust. Ometi ei takista miski neil seda tegemast.
Eraldi teema on need firmad, kes sellisesse keskkonda reklaami ostavad: Durex, Premia jne. See oleks sama nagu varastatud autole oma logo peale kleepimine.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kõik on täiesti õige, kuid reklaamiklientidest võib minu meelest esile tuua pigem Playray, foto24.ee ja teised, kes sinna otse reklaami ostnud on. Durex ja Premia kasutavad Smart Ads teenust, mille aegmaha.com oma keskkonda implementeeriund on. Seega võib nende puhul pigem Smart Adsi piraatluse toetamises süüdistada.
VastaKustuta